Początek sezonu, co znaczy że czas umyć motocykla

Gdy wiosna za pasem, to przychodzi najlepszy moment, aby umyć i wypielęgnować swój motocykl na sezon, który zaraz się rozpocznie. Jednak istotne jest aby zrobić to z głową. Nie można polewać go karcherem bez konkretnego celu, bo zalejemy ważne elementy, takie jak gaźnik czy świece zapłonowe, a po tym już nie tylko przyjdzie nam odwiedzić sklep motocyklowy, ale możliwe że mechanika.

O czym powinieneś wiedzieć?

  • Motocykla nie wolno myć, gdy jest jeszcze rozgrzany po jeździe, koniecznie należy dać mu odpocząć i ostygnąć.
  • Mycie motocykla nie powinno być również przeprowadzane w pełnym słońcu, gdyż nie mamy pewności, co do tego, jak będą zachowywać się środki chemiczne w takich warunkach.
  • Mycie przeprowadzaj miękką gąbką, a oprócz niej przydatne będą również mokre szmatki oraz papierowe ręczniki.
  • Przygotuj również specjalny preparat do mycia łańcucha, szczotkę i smar do łańcucha.
  • Kup specjalny preparat przeznaczony do mycia motocykla, który rozpuści wszelkie zanieczyszczenia, owady i brud.
  • Podczas procesu mycia ostrożnie traktuj gaźnik, instalację elektryczną, łożyska, wtryski i łańcuch.
  • Jeśli stosujesz karcher, to rób to ostrożnie. Duże ciśnienie wody może bowiem doprowadzić do zalania podzespołów motocykla. Jeśli przeprowadzasz mycie na własnej posesji możesz wykorzystać wąż ogrodowy, w którym ciśnienie wody jest zdecydowanie mniejsze.
  • Przed takim wykorzystaniem środków chemicznych do mycia motocykla warto sprawdzić czy są one biodegradowalne.

Krok pierwszy

Rozpoczynamy od czyszczenia łańcucha, który na skutek użytkowania jest najczęściej mocno oklejony. Motor należy ustawić na stópce centralnej lub specjalnym stojaku, dzięki czemu tylne koło będzie uniesione i będzie można nim obracać, co z kolei będzie wprawiało w ruch łańcuch. W ten sposób nim poruszając spryskujemy go dokładnie preparatem do mycia łańcuchów. Gdy będziemy mieć pewność, że znalazł się na każdym ogniwie zostawiamy na kilka minut, a następnie usuwamy zanieczyszczenia szczotką i resztki usuwamy szmatką. Jeśli nie będzie całkiem wyczyszczony czynność można powtórzyć.

Szczotka nie powinna być metalowa ani stalowa, bo doprowadzi do zniszczenia łańcucha. Zanim zaczniemy łańcuch smarować musimy mieć pewność, że jest on całkowicie suchy. Znów kręcimy tylnym kołem i nakładamy smar na wewnętrzną powierzchnię łańcucha, sprawdzamy czy nasmarowaliśmy wszystkie ogniwa. Po około 15 minutach osiągnie on maksymalną przyczepność do łańcucha.

Motor i mycie

Motocykle raczej nie lubią wysokiego ciśnienia wody, dlatego z karchera lepiej zrezygnować, a jeśli z niego korzystamy to używać go z daleka i delikatnie. Najpierw delikatnie go opłukujemy, następnie myjemy odpowiednio dobranym środkiem, po czym spłukujemy i osuszamy, np. ręcznikiem wykonanym z mikrofibry. Gdyby na konic okazało się, że są miejsca niedomyte można użyć specjalnych produktów do danej części motoru lub ponownie wykorzystać środek myjący. Na koniec pielęgnacja, specjalnymi dedykowanymi produktami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *